• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag är mest orolig att Fairlo på sikt ska utvecklas till en "vanlig" bank typ som Northmill har gjort. Först lånar man ut hejvilt för att sen dra mer och mer åt hållet att satsa på UC. Än så länge är Fairlo kanon och hoppas Lösa kommer funka bra när det lanseras men jag kommer alltid vara orolig att det blir så populärt att man utvecklar sig till en vanlig bank om man satsar mer framöver. Inte kul å ha 150k som helt plötsligt dyker upp på UC.

Fast då tappar dom ju deras USP. Skulle dom dyka upp på UC har ju folk absolut inget som helst incitament att välja deras tjänst och produkt framför t.e.x. Northmill, Rocker, Bra Bank, Remember mfl.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag är mest orolig att Fairlo på sikt ska utvecklas till en "vanlig" bank typ som Northmill har gjort. Först lånar man ut hejvilt för att sen dra mer och mer åt hållet att satsa på UC. Än så länge är Fairlo kanon och hoppas Lösa kommer funka bra när det lanseras men jag kommer alltid vara orolig att det blir så populärt att man utvecklar sig till en vanlig bank om man satsar mer framöver. Inte kul å ha 150k som helt plötsligt dyker upp på UC.
Det är tämligen osannolikt - åtminstone på många år. Northmill är i skrivande stund en miljardbank vilket tog över ett och ett halvt decennium att åstadkomma.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Nej så är det ju. Inte skulle man välja 100k med 12% ränta med UC.
jo det är fortfarande en bra ränta sett till vad det är för tjänst, jämför med storbankerna som tar ut fasta avgifter även om krediten inte nyttjas, denna bild är från Swedbank kolla den effektiva räntan
 

Bilagor

  • SmartSelect_20220116-171846_Chrome.jpg
    SmartSelect_20220116-171846_Chrome.jpg
    542.3 KB · Visningar: 94

Cedric57

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
12 Juli 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Fick du något svar om varför du fick avslag?
Jag pratade aldrig med dom faktiskt. Jag inväntade en dragning till, sänkte min totala månadskostnad något och försökte igen. I samma veva blev jag erbjuden lösa så tänkte att nu kanske det är dags ändå. Å tamejtusan, fick både höja till 100k samt lösa min 8k skuld hos klarna. Jackpot!
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
935
Mottagna reaktioner
401
Poäng
537
De har aldrig haft ett positivt resultat - och inte heller 2021 som du hävdar. De har däremot satsat stenhårt och fått in en påtaglig investering på externt håll under 2021.
Märkligt ! För någon la upp årsredovisning här någonstans. Hitta den o så får ja se deras förluster,
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
935
Mottagna reaktioner
401
Poäng
537
Märkligt ! För någon la upp årsredovisning här någonstans. Hitta den o så får ja se deras förluster,
De har aldrig haft ett positivt resultat - och inte heller 2021 som du hävdar. De har däremot satsat stenhårt och fått in en påtaglig investering på externt håll under 2021.
Hittade deras årsredovisning. Det Vatt lite rött, så då Vatt det investerare som dök upp här
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp